Műhelyek

Híd Műhely

Egyéni átvezetés

Cél

Összesen 10 átvezetési és fejlesztési terv készítése a projektben résztvevő intézmények SNI-s tanulói számára. Az átvezetési és fejlesztési tervek célja, hogy az SNI gyerekek könnyebben tudják venni az intézményekből való átlépéskor az akadályokat. Egy részletes anamnézis jól használható, a felmerülő frusztrációk, félelmek, új helyzetektől való szorongás leküzdésében az addig bevált módok továbbadása hasznos és hatékony segítség. Fontos még, hogy reális képe legyen a gyermeknek, fiatalnak, szülőnek, pedagógusoknak a képességprofilról, a sérültség mértékéről, az érzelmi állapotról. Szükséges a teljes életút feltérképezése, az eddig bevált segítő módszerek átadása. Kiemelten fontos a szülőkkel való jó kapcsolat, hisz sokszor az ő lelki megsegítésük elmarad. Gyakran aggódnak gyermekük sorsáért, ha új környezetbe kell őket helyezni. A pedagógus team feladata lesz egy jól használható átmenetet segítő program átdolgozása a helyi sajátosságokhoz igazodva.

Tagjai

Minden intézményből egy-egy fő.

Munkarend

Havi egy alkalommal személyes találkozás (jelenléti ívvel, emlékeztetővel igazolva), e-mailben levelezés, kapcsolattartás telefonon.

Kötelezően vezetett dokumentáció

Emlékeztető írása (havi elvégzett munka), Teljesítés-igazolás (projektvezető igazolja), jelenléti ív, foto dokumentáció készítése.

Kimeneti követelmény

A projekt végén a team összegzi a tapasztalatokat, beszámolót készít, javaslatot tesz fejlesztési és átvezetési tervek készítéséhez, az intézmények Pedagógiai Programba való beépítéséhez.